Гріти чи не гріти автомобіль взимку

0
918

Часто водії вважають, що в мороз автомобіль потрібно прогівати: чим довше – тим краще. Обгрунтовують таке рішення тим, що холодний двигун зношується сильніше. Однак автомобільні експерти іншої думки.

Між водіями часто виникає дискусія: гріти чи не гріти автомобіль взимку. Деякі власники авто прогрівають автомобіль поки стрілка термодатчика не почне показувати температуру в 80-90 градусів. Мовляв, лише при робочій температурі мотор буде видавати заявлену потужність і витрати палива будуть мінімальними. Проте найголовніший аргумент водіїв, які довго прогрівають авто – холодний двигун зношується сильніше.

Сучасні авто не прогрівають

Сучасні авто виготовленні таким чином, що особливо їх прогрівати не потрібно, розповідає керівник СТО “У Василя” Назар Гриців. Водій завів авто, лампочка тиску масла потухла і водій може без проблем їхати.

 

– У старших автомобілях, аби не було надлишкового стирання поршнів, таки потрібно деякий час, тим паче у зимовий період, прогрівати авто, – продовжує фахівець пан Гринів. – Прогрівати мотор потрібно щонайменше до 30-40 градусів, аж після цього можна їхати.

Багато чого ще залежить від навантаження, яке дає водій на мотор, зауважує співрозмовник. Тобто, якщо водій не дає сильного навантаження на мотор,то можна одразу ж їхати. Тоді авто прогріється у процесі їзди.

– Скільки часу прогрівати власний автомобіль вирішує сам водій, – зауважує Назар Гриців. – Якщо водій хоче їздити ним довго, то бажано автомобілем з холодним двигуном не їхати.

Щодо часу прогрівання авто, то фахівець каже, що все залежить від температури навколишнього середовища. До прикладу, якщо на вулиці -20С, то авто потрібно прогрівати щонайменше 10 хвилин, але якщо на вулиці -2С, то і п’яти хвилин вистачає.

Гріти авто потрібно на ходу

Є й інше бачення фахівців, зокрема автомайстер Микола Левчук розповідає, що ще за часів Радянського Союзу у журналі ”За рулем” також стаття була присвячена цій проблематиці. Найкраще завести автомобіль і на першій передачі помаленько їхати, щоб масло в коробці також прогрівалося і вона рівномірно набирала температуру. Категорично не можна гріти авто, коли воно стоїть на місці і потім їхати ним, наче воно повністю прогріте. Після такого перше, що “летить” – коробка передач, оскільки мотор нагрітий, а коробка передач холодна.

Такої ж думки автоексперт Олексій Баран.

– Автомобіль категорично не можна довго гріти, тим паче 5-10 хвилин на стоянці, коли він не рухається, – каже фахівець. – Якщо це зима, то водію доцільно завести авто і протягом двох хвилин, поки він зчищає сніг, нехай авто попрацює, не більше. Цих дві хвилини в принципі достатньо, аби розпочати рух. І вже за кілька кілометрів стрілка терморегулятора почне показувати робочу температуру авто.

Коли водій прогріває авто на стоянці, він прогріває лише двигун і салон, не більше, продовжує він. У водіїв часто складається оманливе враження, наче авто добре прогрілося. Проте якщо автомобіль стояв на морозі, то він весь замерз.

– Скільки б авто на стоянці не гріли, всеодно коробка, ступиці, редуктори, мости та гума залишаться холодні, – зауважує пан Баран. – І якщо водій протягом 10 хвилин прогрівав авто на стоянці чи під вікнами житлового будинку, єдине, що водій зробив – вихлопними газами забруднив повітря. І навіть якщо на вулиці -20С, то гріти авто таким чином категорично заборонено.

Водію доцільно завести авто на 1,5-2 хв після чого потрібно зразу ж на першій-другій предачі проїхати кілька кварталів, не перевищуючи 2-2,5 тис обертів двигуна авто.

джерело

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут