Як єврономери вплинули на авторинок України

2
1554

У 2017 році в Україну ввезли кілька сотень тисяч нерозмитненого секонд-хенду з еврономерами і менш 80 тис. нових легковиків . У той же час вітчизняні автозаводи в 2017-му видали з конвеєрів за рік менше 8 тис. легкових машин, передає 24 канал.

Звичайно, на сумні для автопрому підсумки року вплинули не тільки масові “поставки” напіввбитої техніки на єврономерах. Українці також активно ввозили і розмитнювали іномарки за “пільговими” акцизами – їх ввезли майже стільки ж, скільки продали нових.

Насправді “бляхи” суттєво підкосили внутрішні перепродажі вживаних легковиків і буквально обвалили ціни на ринку. Але в цьому є і плюс – раніше ціни на старі автомобілі були досить високими, а зараз вони стали доступнішими українцям. Втім, мінусів значно більше.

Вплив ввезення вживаної техніки на продажі нових автомобілів бюджетного сегменту (в першу чергу В – і С-класів) також є. Логіка багатьох покупців зрозуміла і проста: навіщо купувати за $ 8 тис. новий Lanos, якщо можна купити за $ 3 тис. справжню BMW? Так, у віці і добряче пошарпану, але зате з трилітровим мотором і шкіряним салоном!

Але це ще півбіди. На думку експертів, головна неприємність, яку несуть з собою підсумки року у вигляді тисяч нерозмитнених іномарок з європейських шротів – деградація автомобільної галузі України в цілому. Масове поповнення (з-за кордону!) автопарку вживаними автомобілями з малим залишковим ресурсом означає крок назад для транспортної інфраструктури.

Якщо порівнювати стару “беушку” з новими, нехай навіть бюджетного класу автомобілями, то існує відразу кілька ознак втрати автомобільної “цивілізації”. По-перше, зниження завантаження мережі офіційних автосалонів з широким штатом співробітників і відповідними податками в казну. По-друге, непотрібність фірмових СТО з високим рівнем сервісу і кваліфікованим персоналом. По-третє, вимирання супутньої інфраструктури – банківське кредитування, лізинг.

І нарешті, це зупинка українських автомобільних заводів, які в кращі роки випускали майже півмільйона легковиків, вантажівок і автобусів. Природно, з відповідним завантаженням сотень суміжних підприємств та мільйонними відрахуваннями у казну. Сьогодні легкові автомобілі худо-бідно випускають лише два заводи – “Єврокар” і ЗАЗ, а ще десять років тому повноцінних заводів було вдвічі більше, а обсягів продукції – в сотні разів більше.

Замість цього – машини з третіх рук, напівлегальні ділки-перекупники, придорожні торгові майданчики, гаражі з “дядьком Васею”, кустарні доопрацювання для спрощення ремонту, мийка з відра та інші принади тіньової економіки. Ніхто з них не платить ніяких податків у казну держави, але при цьому усі хочуть їздити європейськими дорогами…

Подібне вже мало місце в історії України, коли в 1990-х роках відкрилися кордони і у країну хлинув потік пошарпаних іномарок. Бізнесу і владі коштувало чималих зусиль і багатьох років, щоб побудувати в країні цивілізований ринок автомобілів та супутніх послуг, і разом з ним – справжню автомобільну цивілізацію. Невже доведеться починати спочатку?

2 COMMENTS

  1. І про що автор пише? Про цивілізований ринок авто? Нереально завищені ціни на тазіки і Ланоси! Лайно, яке повинно було коштувати вдвічі меньше! І це цивілізація? Цивілізація знаходиться поруч, в Європі. А, тут як на Дикому Заході. Україна друга після Куби по віку авто які повзають на дорогах) Про яку цивілізацію пише автор?

  2. Люба десятирічна БМВ чи Мерседес – це витвір інженерного автоморбільного мистецтва. Жодна нова машина українського автопрому і близько не стояла ні по дизайну, ні по динамічних характеристиках,ні по економічності, ні по безпеці (!!!). З десятирічного Мерседеса при аварії люди виходять і йдуть своїми ногами, а з ланоса треба вирізати трупи. З Європи приганяють автомобілі для користування в набагато кращому технічному стані ніж більшість тих , що їздять в нас на українській реєстрації. А , як Ви пишете, “пошарпані” приганять через наші злочинні закони, бо бояться, що машину заберуть, і не хочуть втрачати гроші. Якби не було розмитнення, то ніхто б не приганяв старі грати, а гнали б нормальні сучасні екологічні авта. І ставили би їх на реєстрацію, і користувалися би українською страхівкою. І толку з тих екологічних норм які повводили в Україні, якщо паливо їм не відповідає. І всі сучасні автомобільні екологічні системи ( каталізатори, сажеві фільтри, клапани рециркуляції), в навіть в розмитнених новопригнаних автомобілях і навіть куплених в салонах тут, просто виходять з ладу. Люди їх просто викидать, вирізають, і “перешивають”. І потім ми бачимо навколо себе новенькі круті тачки на укріїнських номерах, в яких під капотом максимум Євро-2. І вдихаємо їхні аромати. Автору треба було б більше переживати за шалену кількість виригів радянського і російського автопрому, які їздять дорогами України. Вони димлять і ломляться набагато більше ніж вживані десятирічні машини з Європри. І їх потрібно обслуговувати і ремонтувати. І їх близько трьох мільйонів. І всі запчатини до них виробництва ексклюзивно Росії. От і маєте : кожен жигуліст чи газеліст по 100 -200 доларів з власної кишені віддає щороку на підтримку країни агресора.

Залишити відповідь до Орест Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here