Вчені з США створили щеплення проти наркотиків

0
126

Американські вчені створили комбіновану вакцину, яка блокує вплив на мозок деяких наркотичних препаратів.

Після випробувань на мавпах з’ясувалося, що нова вакцина захищає від впливу героїну і синтетичного опіоїдного препарату фентанілу, повідомляє Science Alert .

Складність створення вакцини подібного роду полягає в тому, що опіоїди складаються з таких крихітних молекул, що імунна система організму не помічає їх.

Щоб активувати захист організму, фахівці створили вакцину на основі гаптенів – невеликих молекул, які самі по собі не збільшують імунітет, але набувають таку можливість, коли приєднуються до білків. Тобто новий препарат створює бар’єр, який не пропускає молекули героїну в мозок людини.

“Антитіла зв’язуються з лікарським засобом таким чином, що наркотичний препарат не може потрапити в ціль”, – говорить один з творців вакцини, хімік Кім Янда з Інституту Скріппса в Каліфорнії.

Результати випробувань нового препарату представили на засіданні Американського хімічного товариства у Вашингтоні. За даними авторів роботи, миші і макаки-резуси після отримання вакцини отримаали довготривалу стійкість до героїну і фентанілу. Втім, журналісти підкреслюють, що стаття про нову вакцину поки не пройшла наукове рецензування.

Проте, автори роботи сподіваються, що вакцина дозволить зменшити залежність пацієнтів від наркотиків і знизити число смертей від передозувань.