Вибираємо тахограф

0
396

Розділимо всі існуючі моделі на дві великі групи.

1. Відповідні як ЄУТР, так і 720-ї постанови уряду.

2. Відповідні тільки 720-ї постанови уряду.

Все інше може називатися тахографами, але заборонено до експлуатації на території РФ.

З тими машинами, які залишають територію РФ, все зрозуміло – їм необхідні тахографи першої групи. Якщо ваша машина займається міжнародними перевезеннями, переходите відразу до розділу «Вибір моделі тахографа по ЄУТР», у інших є вибір. Купити тахограф можна – www.taho.com.ua/

Вибір типу тахографа

Якщо у вашій компанії до експлуатації прийняті ТЗ європейських марок і їх вік менше 16 років (є ще і «старички» на просторах РФ), то ваші машини вже повинні бути оснащені приладами за правилами ЄУТР. Вам необхідно лише своєчасно калібрувати і перевіряти (аналогові) їх, а також регулярно (не рідше ніж 1 раз в 28 днів) зчитувати і зберігати інформацію протягом одного року.

За вимогами ЄУТР з 16 липня 2006 р тахограф повинен бути тільки цифровий (з індивідуальними чіп-картами у кожного водія), тобто кожен водій підприємства повинен мати свою картку і своєчасно продовжувати її. Крім цього для зчитування інформації з тахографа необхідні карта підприємства (мінімум одна, але їх кількість на одне підприємство обмежується лише розумними витратами на придбання карт) і спеціальний зчитувач даних. Також для експлуатації тахографа необхідно мати спеціальний папір для принтера, яка витрачається тільки в момент перевірки або обслуговування пристрою. Щоденних роздруківок робити не потрібно – інформація дублюється в тахографі і карті водія.

Якщо у вас машини до 2006 р випуску, то вони оснащені аналоговими тахографами, які пишуть інформацію на тахокарти, або, як їх називають водії, «шайби». З ними просто в зборі, але складно в зберіганні і обліку – 30 днів «шайби» у водія (для пред’явлення інспектору), потім зберігаються рік на підприємстві.

Недоліком такого методу зберігання інформації є як складність обліку, розшифровки і зберігання даних, так і величезна кількість підробленої інформації. За 10 років обов’язкового застосування було виявлено понад 100 способів (способів, а не випадків) підробки даних як в одну, так і в іншу сторону. Водії використовували тахографи для отримання максимального прибутку на шкоду безпеці.

З 2006 р на все нові машини в Європі встановлюють цифрові тахографи, а з 01.10.2010 р заборонено ремонтувати аналоговий тахограф – необхідно замість зламаного встановлювати новий цифровий.

На жаль, не на всі автомобілі виробництва СНД можливо встановити тахограф, відповідний вимогам ЄУТР, наприклад на автобус – «Газель» або «Бичок». Для правильної установки європейського тахографа в них необхідно замінити коробку передач на імпортну, що за вартістю перевищить вартість машини, та й документи на переобладнання збирати нелегку працю.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here